EL PROCÉS
El treball plàstic és un acte de comunicació, sovint no es pot partir del no-res. La reflexió prèvia, la recerca d'una història o una emoció són els inicis d'una obra. Quan sabem què, cal triar el com. Trobar els elements del llenguatge plàstic que atorgaran el sentit a l'obra. L'assaig, la recerca i el treball completen la seqüència.
Mirar dins d'un mateix o donar un cop d'ull a l'entorn proper és una bona manera de teixir el sentit d'una obra. Alçar una mica més la mirada i ser testimoni de la història que ens toca viure, n'és una altra.
ELS DIBUIXOS INICIALS i l'obra en petit format són eines útils per trobar la manera de plasmar la nostra mirada. Estirar el fil de gargots inicials porta, a vegades, troballes sorprenents.
DEL PAPER AL SUPORT. Els traços inicials sobre el suport orienten la creació de textures i volums. Empastats i materials van organitzant-se amb delicadesa i precisió, generant qualitats, que després acolliran i potenciaran el color.
EL COLOR I EL GEST. Les capes de color es sobreposen, sovint de fosc a clar, un homenatge a Vermeer. Materials incompatibles conviuen en un mateix suport per generar matisos. La llum ocupa el pla, ja sigui aplicant blancs o rentant el color.